wonderful traveller

Monday 21 October 2013

The annoying Monday Blues

assalamualaikum...anyeong-haseyo!!entry malam ni merupakan satu entry yang bukan2...xpe, xde orang akan tanya ye dak?lagi pulak entry ak pjg2 xkan ada orang nak baca....hahaha..kali ni bg sy merepek dn menukar kata ganti nama dy saya-aku.---ni namanya Monday Blues..sengal dy dh mai. ^^

aku sedar sekarang ni ada yang tak kena dalam komuniti di sekeliling aku. instinct hati aku amat kuat mengakuinya. aku mahu menafikannya tapi semakin hari semakin kuat. salah aku kah? aku akui, kelemahan yg ada dalam diri aku ni terlalu banyak--mulut xde insurans, aci main lepas je tanpa berfikir. klu bab tak puas hati tu expresi muka mmg cepat berubah 360 darjah pusingnya. ini pun sekarang aku mencuba utk mengawal riak muka aku dari berubah dengan cepat. aku juga sedang belajar mengawal marah dgn menggunakan pendekatan silence treatment.

tapi tak boleh juga nak tujukan kesalahan tu kt atas bahu aku seorang. sebab aku cuba nak hormati hak orang lain tanpa memikirkan hak aku sendiri dihormati atau tidak. aku benci dengan keadaan macam ni. since sekolah lagi kot. kalau nak cakap perangai aku yg sangat annoying, hakikatnya ada lagi org lain yg lebih annoying perangainya dari aku. at least aku tau macam mana nak hormat org lain dan mendisiplinkan diri. bila aku fikir balik apa yg aku dah buat sampaikn org nak pndang aku semacam membuatkn aku benci kt diri aku sendiri. perit rasanya hati ni.

aku cuba nak berubah tp keadaan di sekeliling aku langsung tidak membantu. nak harapkan bff aku tu dy pun ada masalah dy sendiri yg lebih teruk dr aku--sama je la dgn aku...bukan aku tak cuba memahami org..aku cuba..aku dah cuba..tapi masalahnya org tak nak memahami aku. the blames its still pointing me!! and i hate it!!!

2 comments:

  1. salam...sy bw sini...jom2 join segmen salam kenal di blog sy jommss....

    http://farihaabdul.blogspot.com/2013/11/segmen-salam-perkenalan.html

    ReplyDelete
  2. salam fariha..sama lak nama kita..slmat berkenalan..😁

    ReplyDelete