wonderful traveller

Friday 12 June 2015

Rentetan 2014 part 1

Assalamualaikum wbt, Anyeong-hanseyo!!

waah! setahun setengah beb saya tak update blog kemanjaan saya ni...konon gitu. buzy?malas?ye...both of it.hehe..FYI, saya sudah tidak mengajar di campus Kota Kemuning, which is not actually resign but saya ditukarkan ke campus Shah Alam. since when? since last tarikh saya update blog saya itu...sila rujuk entry sebelum yang latest ni...muhahaha...so, hari ini dengan baik hatinya saya nk update entry even takdak oghe nak baca kan...huwaaa...meh kita start dgn perubahan situasi tempat kerja yang baru.

seriously, bila saya start keje di campus SA ni tak menang tangan ni kot. mana uruskan bebudak ni, nak urus paperwork dan sewaktu dengannya, mana nak urus diri sendiri.kesudahannya memang hidup saya tidak terurus ibarat tongkang dipecahkan dek ombak/ribut/taufan semua segala lah..hahahaha..bab metafora no 1 ek. mentang-mentang subjek BM semedang je A kan, ^_^ tapi saya memang tak tipu sebab not only me but same goes with my roomate a.ka. teacher kat situ jugak ler. jauh beza bak langit dan bumi masa di KK. antara perbezaan:

1-bilangan budak
part ni memang jauh beza yang sangat ketara. manakan tidak waktu di KK total budak 30 and teacher 2 je. SA lak almost 100+

2-sesi mengajar
waktu di KK dulu kena jaga full fay di  mana siang kau mengajar petang lak daycare. sekarang ni lak pagi kena ngajar petang pun kena mengajar. maksud di sini bahawasanya pagi budak lain petang lak budak lain datang..alaa mcm sesi persekolahan sek keb/men tu...faham kan?tak faham sudah,haha

3-masa
di KK of course free time tu quite de la especially waktu day care. budak day care tak ramai so program pun tak padat macam sesi pagi. then, saya ada masa nak settlekan urusan kerja macam update assessment sheet bebudak ni, kemas kelas dan sewaktu dengannya. sekarang ni lak jadual memang sah padat sebab pagi dan petang mengajar..nanges jap TT_TT

see?nampak tak kesibukan itu?waktu free?malam dan weekend.gigihla mengisi masa-masa yang ada dengan update assessment, kemas kelas, cuci baju, kemas bilik, baca novel, tgk running man, layan drama korea, hangout, balik kampung (depands kalau tak keje hari sabtu) tu tak termasuk dengan tuisyen malam lagi.haru biru kelabu kelam kelibut kan hidup saya sekarang ni? macam mana nak kahwin kalau hidup lintang pukang tak tentu arah ni? ceh, sebenarnya kan boleh susun atur jadual tu cumaaaa......MALAS...hahahahaha...

disclaimer: moral value yang boleh dapat dalam entry ini adalah buat la satu jadual untuk pengurusan diri sendiri supaya hidup anda lebih teratur.jom kita try sama-sama...lulz!!

sekian. selamat menjamu mata =)
tenaga pengajar sesi pagi dan petang BBIMSA2

bebudak BBIMSA2 sesi pagi

3 of my student. geng mak jemah ni.

ni gabungan bebudak dua sesi

le girls in da houze

parts of our students. tak dak jauh beza teacher dgn students,hahahaha


No comments:

Post a Comment