wonderful traveller

Sunday 25 December 2016

Barang Dapur Basah

Assalamualaikum wbt. anyeong-haseyo!!

Setelah sehari mendiamkan diri meh aku sambung balik bebelan aku. Sape kat sini rajin memasak? kita geng...hehehe..aku memang suka+rajin (kalau ada bahan)  memasak ni..hihihi..jangan ingat aku suka layan drama korea tu aku tak reti bersilat kat dapur..heh, tolong sikit..tengok tangan la..hahaha. Ok, kalau dah rajin memasak of course sebulan dua kali atau 3 kali korang akan pergi pasar cari barang basah dan sayuran untuk dimasak betul tak? Dulu aku pun macam tu. tapi kali ni aku beli barang basah secara online...WHAT??!! yes, secara ONLINE.

Beli di mana? Ada orang delivery ke? yes...aku tak tipu sebab dah dua kali aku beli dengan satu online shop ni..namanya Barang Dapur Basah. Kat FB pun ada..korang check lepas ni. =) pekerja dyorg akan hanta sampai ke depan pintu rumah korang. tidak kira siang atau malam but depends on where are you staying. coz ada schedule dia. macam aku duk Shah Alam delivery hari Rabu (malam) dengan Ahad (pagi). Brape? kena cas penghantaran x? dia ada pakej yang tersendiri..macam macam hado, korang pilih jer..nak western, shell out pun hado..aku tak tipu. Cas penghantaran confirm la ada dan bagi aku tak kisah sebab sama je kos korang pergi sendiri kan.

ini IG dyorg..korang blh check ye =)

kalau perasan post kaler hijau area yang dyorg cover untuk penghantaran.
post yang pink tu plak pakej untuk setiap lauk.macam macam hado.. nt den nk torai pakej shellout lak =)

Macam aku yang single mingle ni aku amik pakej yang basic. Ada ayam, daging, ikan dgn udang. =) tahan lama tak simpan? of course, tahan lama..macam aku makan untuk dua orang (roomate aku) so lauk tu blh tahan around 2 bulan sbb kekadang aku tak masak which is aku panaskan lauk lunch yang caterer hantar kt school untuk budak budak daycare dgn cikgu sekali (aku mengajar tadika) so jimat la untuk aku. =)

packaging dyorg sebegini rupa. memang betul betul keluar dr freezer
ta-da!!udang, isi ayam dengan daging slumber aku perap je..senang.

Untuk first trial aku beli alhamdulillah tahan 2 bulan dan last week aku order sekali lagi pakej yang sama. hehehe..senang kata kau, tak yah keluar dah. Aku cerewet sikit beli barang basah kat supernarket sbb mostly tak berapa fresh lepastu cepat rosak. kadang kadang ayam cepat berbau kalau beli. Aku dah biasa makan yg fresh yakni kt kampung mama beli lauk kat pasar basah so mmg fresh la..sebelum ni ada gak aku beli kt kg pastu bwk blik Shah Alam..de sengal aku takde kerja..hahaha.

So, sape yang tak pernah tau dan teringin nak try, jenguk jenguk la IG dyorg eh. Thanks BDB sebab buat delivery ke Shah Alam. In sha Allah jumpa lagi next 2 months...hihihih...Aku tak sabar weh nak balik Shah Alam nak masak!! =) Sekian~~

No comments:

Post a Comment