wonderful traveller

Friday 23 December 2016

Happy 5th Anniversary

Assalamualaikum wbt. anyeong-haseyo!!

#sila jangan salah faham...baca dulu baru tahu..hahaha

Koreanya tak leh tinggal kan..ntah pe yg dikejarnye xtau ler..hahaha..ok, lets read my next history along 2016

2. 01122016-Genap 5 tahun bekerja...
meh masuk bab kerja lak..bab personal tak usahla di canangkan sangat..huhu..aku dapat rasakan yang tahun 2016 mmg tahun yang sangat tough untuk diri aku. and you know what last 01 December 2016 genaplah sudah 5 tahun aku berkerja sebagai guru tadika Brainy Bunch Islamic Montessori (BBIM). dua tahun di Kota Kemuning dan 3 thn lagi di Shah Alam. *please give around applause*-sambil tepuk tangan-

future manager...??

Alhamdulillah..syukur sangat2 dapat kerja even luar bidang aku...konon..at least aku tak menganggur. takpelah ada hikmahnya aku mengadap anak2 syurga nih.ganjaran nye banyak kan? dan untuk tahun ni aku handle satu kelas jerr...pagi aku ngajar petang nye aku jadi bibik+secretary tak bertauliah dalam office. bukan setakat jd secretary je, PA blh, assistant manager blh, penasihat manager pun blh...nampak tamak di situ. tak....tak tamak pun tapi Boss sendir dah nampak kekuatan aku dan meletakkan kepercayaan kpd aku since aku pernah handle BBIM KK sekejap selepas manager resign.hehehe..thanks boss!!next year gaji nak tak??hihihihihi...

memang dah lama aku berhajat nak handle satu kelas je...tak larat kot handle dua kelas ni..penatnya lebih dari handle kelas+daycare tu.. manakan tidak, pagi dan petang kau kerah otak kau supaya berfungsi dgn cergas melayan anak2 syurga yang pelbagai ragam. tu tak termasuk nak layan kehendak parents memasing. tu lagi la..selagi mata tak pejam kompm de je msj masuk. tapi, alhamdulillah, so far aku dapat parents yg ala2 tak amik kisah sgt pasal anak.bukan x amik langsung tapi ada masa dan ketikanya dyorg akan bertanya..takdela selalu..heee..zaman sekarang bukan setakat layan anak2 je, mak ayah nye sekali kena layankan...heeee...maafkan saya.

intelligence 2 class..nampak tak cikgu nye tersepit terselit kat tengah2 tu

so, apa yang aku buat waktu petang? aku kena kemas dining area sejurus anak2 abis makan, sapu sampah, cuci pinggan dan cawan, lap meja, kemas dapur dan buang sampah. topup air kt tong minuman anak2. tak ke bibik namanya tu?xpe..aku lagi suka buat kerja tu..hahaha..dah settle semua baru masuk office buat kerja2 admin yang sepatutnya. terasa ringan sikit bebanan kerja tahun ni berbanding tahun sebelumnya. huhu..alhamdulillah..doa banyak2 mana tau lepas dah tak yah handle kelas langsung...ahakz..klu blh tak nak...still nak mengajar..

HAPPY 5th ANNIVERSARY BEING BBIM TEACHER!!!

No comments:

Post a Comment